MBE パワーコントロールテクノロジー

モータースポーツにおける過酷な条件下での使用に耐えうる、エンジンマネジメントシステムの構築。MBEシステムはこの分野を牽引します。

ARTとMBE

ARTでは基本的にウェーバーアルファエンジンマネージメントシステムのスペシャリストとして、特記すべきノウハウを有しております。10年ほど前からARTのサービスとしては扱いがありました。多くはケーターハム、ジネッタに使用されてきたからです。
近年キャブレター車も消えゆく中、ケーターハムKレーシング、KのR500等にも多く使用されていました。よって当社では専用のツール、MBE指定ツールを入手、メーカーの教育を受け対応出来るよう準備致しました。MBEでお困りの方、新規フルコンでMBEを使用されたい方はこの機会に是非お問い合わせください。お待ち申し上げます。
現在ARTではALPHAだけでなくMBE, OMEX, LINK,MOTECなどを整備出来ます。
※ケーターハムにてパスワードロックのかかっている場合には、データーの総作り直しが必要になります。この場合にはデーター調整やトラブルシュートではなく、フルマップを制作する事になる場合もございます。この場合には相応の費用機器使用料、マップ制作費などがかかります。
※2008年以降のケーターハムカーズの新車の車輌に装着されているMBEについては現在チューニングに関わる作業は行っておりません。行う場合にはECUの買い直しが必要になります。

MBE エムビーイーシステム エンジンマネージメントシステムの紹介

1987年に設立されたエンジンの統合制御及びパワートレイン制御を行う製品のメーカーです。
設計・開発及びシステムでは、世界の自動車、航空、海洋産業をリードしています。
MBE の専門家チームの電子ソフトウェアと制御エンジニアはシンプルでコスト効率も高く、高度に複雑かつ詳細な領域においてもお客様のニーズに対応します。
競争の激しい-開発と生産コストの狭間で、クライアントの多くは通貨を優先、最も厳格な基準を満たすように設計、ターンキーのシステム-経験-助言とあらゆる段階でのコンサルティング-デザインの革新、アプローチを実行しています。

モータースポーツ

MBE システム設計とモータースポーツに要求されるフィールドで使用するためのエンジン管理システムを製造しています。
信頼性のある商品は規模にかかわらず生産出来るため、MBE モータースポーツの商品は、多くの少量自動車メーカーにもOEMで採用されています。 OBD2、広帯域ラムダ エガス、変数のクワッド カム位相直接噴射燃料圧力コントロールを含む顧客要件の広い範囲を満たすよう設計することができます。
競争力のある、開発コストの低い単位生産コストで、軽量・超高速のコンパクトなサイズに凝縮しています。

現在までのOEM 開発協力法人

Adam Opel (D) Ariel Motor Co (UK) Caterham (UK) Caudwell Marine (ZA) Cosworth (UK) Farbio (UK) Honda Motor Europe (D) Honda of UK Manufacturing (UK) Integral Powertrain (UK) GM (UK)Gibbs (UK/USA) Idiada Applus (E) Mahle Powertrain (UK) Mahle Powertrain (USA) Mitsubishi Motors (UK) Nissan Motorsport (UK) Noble Automotive (UK) Radical Automotive (UK) S&S (USA) Sikorsky Aircraft Spyker Automobielen (NL) TVR (UK) Toyota Motorsport (D) Victory Motorcycles (USA) University College London (UK) University of Coventry (UK)

TVR-レース エンジンの誕生の道

有名なTVR ワンメイクレースエンジン 新規開発プロジェクトでは多くの用件を満たしつつ75 度 V 型 8 気筒フラット平面クランク エンジン開発に関わり、NOX 低減可変カム位相制御の受動的 EGR を活用し 世界初の新型TVR V8エンジン 1 年未満で終わらせています。
当初達成不可能だった目標を、柔軟で肯定的なアプローチによりクリア。
4.2 リットル V8 4.5 リットルに改善の操縦性と増加のトルクとパワーのレース車構成に再設計されました。
同様に、MBE モータースポーツの商品は、システムを構築するときに使用する、MBE テスト エンジンの要件のすべてを満たすために電子ハードウェアコンポーネントを構築すること。迅速な開発シナリオはこの手法でこれまでより、安くより柔軟な方法で伝統的なアプローチが可能となります。
同様にアプリケーション ソフトウェア制御モジュールも、同じ方法でアセンブルしています。

自動車用EMS(エンジン制御)商品構成

我々は主要な販売代理店において、MBE制御システムの燃料噴射と点火制御システムを販売しています。バイクからノーマルエンジン、レースエンジンに御利用ください。
4気筒までのエンジン用

MBE9A4i ECU

MBE9A4i ECU はキャブレター車輌専用の点火制御専用コントロールユニットです。 配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

Engine Type

Engines up to 4 cylinders

Ignition Output

4 sequential ignition drives allowing wasted spark or up to 4 cylinders coil-on plug ignition. Built-in amplifiers for direct ignition coil drive. Special order ECU for external amps.

Inputs

Engine Speed / Throttle Position (TPS) / Manifold Pressure / Barometric Pressure / Engine Temperature / Air Temperature / Battery Voltage / Cam position (CPS) / 3 Programmable inputs / Oil Pressure (optional) / Oil Temperature (optional) / Power shift (optional) / Gear Position (optional) / Vehicle Speed (optional) Outputs / Up to 4 Ignition Drives / 4 programmable outputs / Tachometer programmable (default) / Fuel Pump Relay (default) / Rad Fan (default) / Shift light (default) / Generic Output (optional) / Various Outputs (see current software for Programmable Pin options)

Control Strategies

Programmable Dwell Control / Multiple Crank Trigger Wheels / Overrun fuel cut-off / Fuel Pump Relay / Gearshift Light / Radiator Fan Control / Power shift / Launch Control / Boost Control / Water Pump control (PWM) / Traction Control / VTEC Control / Low Oil pressure warning / Nitrous oxide control / CAN Data Stream / NEW functions added all the time*

Main Maps

Ignition timing which have 64 speed sites & 16 load sites that are both fully programmable. The are 16bit, which give ultra fine control. Throttle angle or Manifold pressure (MAP) Compensation Maps : Compensations are applied to ignition timing via engine temperature, intake air temperature, barometric pressure, manifold pressure & battery voltage.
On-board Data Logging:
On board histograms
Engine run time hour clock
8気筒までのエンジン用

MBE9A8 ECU

MBE9A4、MBE992シリーズは通常の10倍の処理速度を保っています。 配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

Engine Type

Engines up to 8 cylinders

Fuel Injection

Sequential fuelling, engines up to 8 cylinders (high impedance injectors) Ignition Output : 4 sequential ignition drives allowing wasted spark or up to 8 cylinders coil-on plug ignition. Built-in amplifiers for direct ignition coil drive. Special order ECU for external amps.

Inputs

Engine Speed / Throttle Position (TPS) / Manifold Pressure / Barometric Pressure / Engine Temperature / Air Temperature / Battery Voltage / Lambda Sensor / Cam position (CPS) / 3 Programmable inputs / Fuel Pressure (optional) / Oil Pressure (optional) / Oil Temperature (optional) / Power shift (optional) / Gear Position (optional) / Vehicle Speed (optional)

Outputs

Up to 8 Fuel Drives / Up to 4 Ignition Drives / 4 programmable outputs / Tachometer (default) / Fuel Pump Relay (default) / Rad Fan (default) / Shift light (default) / Generic Output (optional) / Various Outputs (see current software for Programmable Pin options)

Control Strategies

Sequential Fuel Injection / Programmable Dwell Control / Multiple Crank Trigger Wheels / Acceleration Fuel / Overrun fuel cut-off / Closed Loop Lambda / Fuel Pump Relay / Gearshift Light / Radiator Fan Control / Power shift / Launch Control / Boost Control / Water Pump control (PWM) / Traction Control / VTEC Control / Low Oil pressure warning / Nitrous oxide control / CAN Data Stream / NEW functions added all the time*

Main Maps

Fuel injection & ignition timing which have 64 speed sites & 16 load sites that are both fully programmable. The are 16bit, which give ultra fine control. Throttle angle or Manifold pressure (MAP) Compensation Maps : Compensations are applied to injection duration & ignition timing via engine temperature, intake air temperature, barometric pressure, manifold pressure & battery voltage.
On-board Data Logging:
On board histograms
Engine run time hour clock
4気筒までのエンジン用

MBE9A4 ECU

MBE9A4、MBE992シリーズは通常の10倍の処理速度を保っています。 配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

Engine Type

Engines up to 4 cylinders

Fuel Injection

Sequential fuelling, engines up to 4 cylinders (high impedance injectors)

Ignition Output

4 sequential ignition drives allowing wasted spark or up to 4 cylinders coil-on plug ignition. Built-in amplifiers for direct ignition coil drive. Special order ECU for external amps.

Inputs

Engine Speed / Throttle Position (TPS) / Manifold Pressure / Barometric Pressure / Engine Temperature / Air Temperature / Battery Voltage / Lambda Sensor / Cam position (CPS) / 3 Programmable inputs / Fuel Pressure (optional) / Oil Pressure (optional) / Oil Temperature (optional) / Power shift (optional) / Gear Position (optional) / Vehicle Speed (optional)

Outputs

Up to 4 Fuel Drives / Up to 4 Ignition Drives / 4 programmable outputs / Tachometer (default) / Fuel Pump Relay (default) / Rad Fan (default) / Shift light (default) / Generic Output (optional) / Various Outputs (see current software for Programmable Pin options)

Control Strategies

Sequential Fuel Injection / Programmable Dwell Control / Multiple Crank Trigger Wheels / Acceleration Fuel / Overrun fuel cut-off / Closed Loop Lambda / Fuel Pump Relay / Gearshift Light / Radiator Fan Control / Power shift / Launch Control / Boost Control / Water Pump control (PWM) / Traction Control / VTEC Control / Low Oil pressure warning / Nitrous oxide control / CAN Data Stream / NEW functions added all the time*

Main Maps

Fuel injection & ignition timing which have 64 speed sites & 16 load sites that are both fully programmable. The are 16bit, which give ultra fine control. Throttle angle or Manifold pressure (MAP) Compensation Maps: Compensations are applied to injection duration & ignition timing via engine temperature, intake air temperature, barometric pressure, manifold pressure & battery voltage.
On-board Data Logging:
On board histograms
Engine run time hour clock