ウェバーアルファ及びMBE ARTSCS SCSDelta

アートインターナショナルではWEBER ALPHAをベースに古くから経験を重ね、目的に応じた、チューニングを行いお客様に提供しています。

現在はテクノロジーの進歩に伴い大きく様変わりしていき、ウェーバーアルファもすでに過去のものとなり生産は終了致しましたが、この開発国内販売にいち早く関わったことにより膨大なデータが蓄積され、次世代技術へ継承されています。
かつて当社がエンジンマネージメントシステムでのチューニングにより得た”経験”という蓄積があったということを弊社のヒストリーとして公開しております。

Based on our previous and vast experience working with Weber Alpha, we are able to offer fine tuning services to our customers, rebuilding the products according to the desired purpose.
Today we are able to see how drastically changes have occurred in the development and advancement of technology.
Weber Alpha has already become a thing of the past and production has ended.
However, as a result of our involvement and development of their domestic sales, we have accumulated a vast amount of data and have inherited some next-generation technology.
We have already disclosed in our ‘History’ section that our company has an accumulation of experience which was gained during the tuning of the engine management system.


WABER ALPHA / ALPHA ENGINE MANAGEMENT SYSTEM
MBE ARTSCS SCS Delta マネージメントシステム

<ECU>
25年ほど前に、世の中は全ての領域で電子化が進み始め、「アナログからデジタルの時代」へ移行が開始されました。
クルマの世界も気化器から燃料噴射装置(キャブレターからインジェクション)への移行をはじめ、さまざまな制御を電子化されています。
マネージメント(コントロール)領域は、エンジンの制御から総合的な制御にスイッチされています。

複数の「個別コンピューター」をCANBUSを利用し、制御装置の少数化が進んでいます。その結果、真のチューンナップエンジンは、エンジン本体のハードチューニングだけでは完成しなくなり、電子的に多くの制御を活用することで総合チューンが完成するようになりました、
現在は数社の最新型ECUでなくては、引き出せなくなりました。
ノーマルECUをハッキングして制御することを当社は行いません。
ノーマルECUでは ハードの部分を大幅に変更する事が出来なくなっているからです。

「エンジンチューニングの完成」とは、単なる「ハードウェアの交換、調整」だけでは成り立ちません。
総合的にエンジン性能を決定する「エンジンマネージメント」があってこそ、エンジンチューニングが完成するのです。

ECU
Around 25 years ago the world began to become digitised.
This is when the transitional era from analog to digital began.
From the carburettor to the fuel injection device, the world of the car ha various electronic controls and modifiers.
The management (control) area has switched from engine control to comprehensive control.

Using CANBUS for multiple individual computers means that the necessity for a number of control devices has been decreasing.
As a result, the tuning of the engine could not be completed based solely on hard-tuning and the comprehensive tuning was completed only when using electronic tuning with the use of many controls. Currently mapping cannot be completed without the use of the modern ECU system.
We do not want to override STD ECU.
The hardware of the ECU cannot be changed by STD ECU.

Completion of engine tuning doesn’t occur merely by the exchange and adjustment of the hardware.

 


【 解  説 】
自動車のエンジンは、さまざまな時代の要請に従って電子化を推し進めて参りました。
その結果、エンジンのパフォーマンスは、ハードウェアの「チューンナップ」だけでは真のパフォーマンスの向上は得られなくなりました。

そこでエンジンを総合的にコントロールすること、つまり「エンジン・マネージメント」という考え方が必要になってまいりました。
この「エンジン・マネージメント」の領域は電子化が集中しており、なかなか入り込めないものです。
特に電子制御システムはその他のシステムをも含めたブラック ボックス化が進んでおります。
また、今後は自動車メーカーのセキュリティやバージョンアップには追いつかなくなります。

当社の扱う、エンジンマネージメント・システムは、吊しでは得られないパワーフィールを実現します。
圧倒的なアドバンテージは、最新ソフトウェアとハードウェアが支えています。

Explanation

Automotive engines have promoted and requested the use of computerisation management and testing various times.
As a result, it is not possible to attain the highest level of performance level for the engine merely via simple ‘hardware tune-up’ methods.

It is therefore necessary to comprehensively control the engine and this is where the idea of ‘engine management’ has been born.
In the area of ‘engine management’, a lot of focus has been given to electronicization and it is now a competitive field requiring a lot of knowledge in order to enter.
There has been a lot of interest in development of the electronic control system to be similar to that of the black box.
In addition, it is difficult to keep up with the pace of the development of the security and version upgrades of the automobile manufacturers.

Our company’s engine management system is able to calculate the power of the engine.
This skill is supported by the latest software and hardware that we have in our acquisition.

 


【 アフター用ECUの実績 】
既に20年前からその実績は、ラリーやレーシングシーンでトップクラスの成績の実績は、対応-応答性を証明しています。
また、大規模メーカーの一般市販車に純正採用されている物は、高い信頼性への証明となるでしょう。
当然ながらヒストリック、ネオヒストリックシーンでよく見られるように、キャブレター仕様のエンジンをそのままインジェクション仕様に変換することさえ、今や難易度は高い方では有りませんが、それは汎用性が非常に高いことを示します。
それはキャブレターだけで無く、燃料噴射制御だけでは得られない点火時期を3次元でコントロールするため、装着前よりは高出力が得られるのは当然になります。

環境を考えた上でも、いつかはスイッチしていかなければならないシステムであると言えます。
当社の扱うECUはウェーバー、デロルト、ソレックスなどのキャブレターを進化させた単なるスポーツインジェクションでは無く、スポーツインジェクションにスポーツイグニッションを加え、 さらにそれを容易にソフトでコントロールする事のできる確実なシステムだけを扱っています。
その技術はスポーツキャブレターを大幅に上回ります。

Results of using the ECU

Results from the top class rally cars from the racing scene 20 years ago have already proved conclusive and responsive.
We have also found that methods that are adopted by general purpose case from large-scale manufacturers will also prove to be highly reliable.
As it is often seen in the management of historical cars, converting carburettor-type engines to injection specifications is extremely difficult but we hope this highlights how versatile our skillset is.
Usually high output of the carburettor can be obtained before wearing as the 3D testing controls the ignition timing which cannot occur via sole fuel injection control testing.

In consideration of the environment, we should all adopt this system of testing.
The ECU handled by us is not used solely for sports injection but also for evolved carburettors such as Weber, Dellorto and Solex.
We only deal with reliable engines and will only add sports injections when deemed appropriate and safe.
Our technology is able to develop the sport carburettor to a great extent.